Veel gestelde vragen

Hieronder is een overzicht te vinden van veel gestelde vragen.
Staat uw vraag er niet bij of wenst u aanvullende informatie neem dan contact met ons op!


Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het formaat van de bestelde producten en of het kan worden verzonden via brievenbuspost of een pakket nodig is. Het verzenden gaat via PostNL of DPD. U ontvangt uw producten -tenzij anders aangegeven- binnen 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van betaling.Verzenden is alleen binnen Nederland mogelijk.
Brievenbuspost: 1,99 euro
Pakketpost: 6,95 euro



Hoe kan ik betalen?

Betalen kan middels de veilige online betaal methodes iDeal, Paypal en voor België Mistercash.  Hieraan zitten voor u geen kosten verbonden. Wij ontvangen de betaling direct waardoor we uw producten gelijk kunnen versturen. Het is ook mogelijk om per bank overschrijving te betalen. De bank doet hier meestal 2-3 werkdagen over. Uw producten kunnen we pas verzenden als de betaling bij ons binnen is. 


Wie zit er achter retropunt.nl?

Achter Retropunt.nl zit het bedrijf Retailsale. Retailsale bestaat sinds 2011 en heeft diverse webshops in uiteenlopende categorieën.
Retailsale staat in geschreven bij de Kamer van Koophandel in Rotterdam onder het nummer 51977753. Meer informatie is te vinden op retailsale.nl. U kunt per mail of telefoon contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is 085 401 82 75, als u liever een mail stuurt kan dat via de contact pagina.

Hoe kan ik bestellen?

RetroPunt.nl is een webshop en heeft geen fysieke winkel waar u langs kunt komen. U kunt bestellen via onze website of onder bepaalde voorwaarden telefonisch.

Online bestellen:
Om te bestellen via onze webshop volgt u het volgende stappenplan:
- Zoek uw product in de webshop.
- In sommige gevallen zijn er opties voor een product, u kunt op de productpagina aangeven welke kleur of optie u wenst.
- Klik op bestellen om uw product toe te voegen aan uw winkelmandje.
- Uw product verschijnt rechtsboven in een groene balk. Klik hierop en vervolgens op 'afrekenen'.
- Vul de gevraagde gegevens in, kies uw verzendmethode en uw betaal methode.
- Als alles is ingevuld klikt u op 'Bestellen en betalen'.
- Volg de instructies op het scherm om te betalen.
- U ziet bij een succesvolle betaling de bedank pagina, klik op bevestigen om uw betaling helemaal af te ronden.
- Houd uw email goed in de gaten, u ontvangt informatie en updates over uw bestelling per mail. Als u niet binnen 15 minuten een mail ontvangt bekijk uw SPAM map. Als daar ook geen mail in zit neem dan per mail contact met ons op.
- U ontvangt binnen 1-3 werkdagen uw producten in huis!

Telefonisch bestellen:
Op dit moment loopt er een proef om ook telefonisch te bestellen. Dit is alleen mogelijk als het aflever adres ligt in de plaatsen Hoogvliet, Pernis, Spijkenisse of Poortugaal. Volg om telefonisch te bestellen het volgende stappenplan:
- Zoek uw product in de webshop, noteer het model nummer. (rechts boven)
- Bel naar 085 401 82 75
- Vertel onze medewerker het model nummer en uw aflever adres. U heeft natuurlijk ook gelijk de mogelijkheid om vragen te stellen. Indien er niet direct kan worden opgenomen kunt u een bericht inspreken. Wij noteren uw bestelling en nemen contact met u op. (vergeet uw telefoonnummer niet te noemen!)
- Binnen 1-3 werkdagen maken we een afspraak met u om uw product af te leveren. 
- Op de afgesproken dag en tijd ontvangt u uw bestelde producten.
- Afrekenen kan direct bij de bezorger, dit kan alleen contant. Om veiligheid redenen heeft de bezorger geen wisselgeld op zak, we vragen u daarom om gepast te betalen. 

Ik heb een probleem met mijn product/bestelling, wat nu?

Het kan voorkomen dat u vastloopt tijdens uw bestelling, u kunt dan contact met ons opnemen per mail of op ons nummer 085 401 82 75. Als u al heeft besteld en u bijvoorbeeld geen bevestigingsmail hebt ontvangen of het product is na ontvangst niet wat u ervan had verwacht kunt u het beste contact opnemen met ons per mail, op deze manier kunnen wij retouren en klachten systematisch en het snelst verwerken. Vanzelfsprekend zorgen we voor een geschikte oplossing. U heeft in ieder geval het recht om binnen 2 weken uw product retour te sturen, u ontvangt dan het aankoop bedrag retour. Bekijk hier de voorwaarden.

Ik heb een fout gevonden op de website.
Oej, dat is niet de bedoeling. Zou u met ons contact kunnen opnemen hierover? Dan maken we dit direct in orde.


Ik heb een site en wil graag partner worden en geld verdienen, is er een affiliate programma?

Ja dat is er. Bekijk hiervoor de affiliate-pagina


Ik heb een andere vraag.

U kunt uw vraag stellen per telefoon of per mail. Vragen/klachten over reeds bestelde producten en technische vragen kunt u het beste per mail stellen voor een snelle afhandeling. Ons telefoonnummer is 085 401 82 75, als u liever een mail stuurt kan dat via de contact pagina.